Gdy posiadasz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę firmową, na pewno z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, żeby była ona widoczna na topie wyników wyszukiwania. To oczywiste wszak, że w XXI w. widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, ponieważ to właśnie stąd znaczna grupa klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak więc znaleźć solidną firmę SEO? Rekomendujemy skorzystać z sugestii ekspertów, a najlepiej samego Google.
Google podpowiada, jak znaleźć dobrą agencję SEO
Nie można negować, iż cały sektor SEO, a więc działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, powstała i nieustająco rozwija się w zasadzie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo istnienia innych opcji, jak między innymi Bing, Yandex bądź Rambler, w dalszym ciągu najważniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto pragnie być widocznym w sieci, musi powalczyć o swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku usług, gdzie występuje silna konkurencja, z reguły nie jest to proste bez konsultacji z fachowcami z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których koncepcja SEO jest czymś nowym, i przygotowało krótki film o tym, jak wybrać dobrą agencję SEO.
Czym według Google wyróżnia się rzetelna agencja SEO?
Maile Ohye, pracownica, Google z ponad 10-letnim stażem, klarownie tłumaczy, jak zidentyfikować rzetelną agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech m.in.:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od gruntownego audytu strony,
- zdolność szacowania budżetu oraz czasu niezbędnego do wykonania planowanych działań,
- zagwarantowanie stronie opieki technicznej oraz praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
- transparentność odnośnie planowanych wdrożeń, przykładowo poprzez comiesięczne raporty i ciągły dostęp do statystyk strony,
- udzielenie stronie opieki technicznej i praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
- dbałość o całościową widoczność strony www, a nie tylko pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na wybrane frazy.
Przedstawicielka firmy Google akcentuje również, iż rzetelna firma SEO w żadnym wypadku nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony www jest procedurą długotrwałym, w szeregu przypadków dającą odczuwalne efekty dopiero po paru miesiącach pracy.