Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Jeszcze nigdy nie znalazłeś tak korzystnej oferty private blog network!

Aby klient zauważył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale też zadbać o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci blogów.

PBN – użyteczne jako element szerszej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone i nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są najczęściej stosowane jako część szerszej strategii reklamowej, co należy silnie zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Jak zastosować PBN? Proponujemy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci blogów idealnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie przedstawione są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres oraz telefon czy adres e-mail. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym katalogu firm bądź artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Drugi skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci rozumieją jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, przydatne teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z prawem, bieżącymi informacjami, doradztwem finansowym i medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO