Tu dowiesz się, komu zlecić audyt sklepu.
Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem licznych aspektów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie możliwości rozwoju. Czym, biorąc powyższą definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, strukturę nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się strony i wiele innych elementów. Oprócz samego wykazania błędów oraz nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone również wskazówki co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę www pod względem zgodności ze normami W3C, użyteczności, treści na stronie, a także prawidłowości kodu. Ponadto sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby odnalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co kluczowe – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.
Sygnały, że czas zlecić audyt SEO
W internecie znajduje się mnóstwo stron oraz narzędzi, przy użyciu których szybko i bez opłat wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Atuty tej opcji? Cena oraz szybkość. Wady? Jest ich wiele. Darmowe narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeśli już odkryją jakieś uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Wiele błędów (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy wykonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie oprogramowanie.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję trzeba zaczekać przeważnie od tygodnia do około miesiąca. Termin na przekazanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego przeprowadzenia. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie poważne błędy występujące na stronie. Jeśli strona została postawiona na platformie typu Shoper czy Magento bądź na ogólnodostępnym szablonie, to błędów do naprawienia może być dużo. Jeśli witryna wolno się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.
Jakie błędy odkrywa SEO audyt?
Odpowiednio zrealizowany audyt SEO może wykryć wiele błędów witryny, między innymi:
- brak bądź niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
- powody słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością witryny dla robotów,
- jakość kodu strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- słaba jakość treści na stronie,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych elementów,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- wolne wczytywanie się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej
.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]