Pawilony handlowe – rodzaje i zastosowanie

Pawilony są przydatne w każdej firmie handlowej. Stanowią uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też mogą być głównym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w trakcie giełd i podobnych wydarzeń, a oprócz tego, ze względu na mobilność i łatwy montaż, używa się ich na przykład do handlu na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, powinien być właściwie dopasowany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego wyborze?

Pawilon handlowy – jak dobrać?

W ofercie producentów znajdziemy rozmaite warianty mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze wytwarzane są na przykład z płyty obornickiej bądź drewna. Charakteryzują je stosunkowo szybki montaż, aczkolwiek ich przenośność jest znacznie mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są też od nich znacznie droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kiosków, kas biletowych lub portierni.

Pawilon namiot – dlaczego warto go posiadać?

Jeśli pawilon handlowy ma być raz za razem przestawiany lub najważniejsza jest dla nas cena, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje charakteryzują się dużą wytrzymałością, będąca wynikiem użycia do ich produkcji najwyższej jakości materiałów. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wyprodukowane są szkielety, wykazują odporność na trudne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, o ile będzie odpowiednio konserwowany, posłuży kilkanaście lat – również przy intensywnym użytkowaniu.