Czym są filtry i bany Google?
Google ma własny sposób na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które naruszają zasady pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one z uwagi na stosowanie w pozycjonowaniu metod “black hat”.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób łamią zalecenia Google mogą być nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są z reguły na okres 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem zakończenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi pozycje osiągane do tej pory.