Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wymienione objawy sugerują obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.