Prowadzenie rozpoznawalnej witryny www zobowiązuje do jej sprawnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla odbiorców i miała stałą pozycję. Bany i filtry Google mogą zostać założone na portal, kiedy nasze zabiegi wywołują złamanie zasad profesjonalnej optymalizacji. Sprawdźmy, co zrobić w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – jak wpływają na widoczność witryny?
Ban od Google stanowi najgorszy sposób kary, któremu może zostać poddana witryna www. Oznacza on całkowite usunięcie jej z rezultatów przeglądarki Google, co w praktyce znacznie utrudnia funkcjonowanie interesu. Po zablokowaniu strony odsetek naszych klientów drastycznie spadnie, gdyż większość internautów stosuje tylko Google. Natomiast założenie filtra cofa naszą witrynę w wynikach wyszukiwania, co też negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją filtry ręczne – stosowane osobiście przez pracowników Google a także algorytmiczne, które generowane są mechanicznie przez profesjonalne programy.
Czy można zwalczyć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za zamieszczanie przesadnej ilości linków promujących naszą witrynę www lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google musimy uprzednio prześwietlić jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która sprawnie zajmie się z banem. Operacja może jednak przeciągać się do 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.